Experiència de maridatge: un menú perfecte amb vins de Familia Torres

Banner

Perquè un bon menú gastronòmic necessita bons vins, tot seguit presentem un petit santuari del gaudi on el maridatge està pràcticament assegurat… i expliquem per què.


Menú de migdia

Comencem per l'aperitiu: anxova del cantàbric sobre brioix torrat, mantega fumada i ratlladura de iuzu amb Forcada (DO Penedès)

La forcada és una varietat ancestral recuperada per Familia Torres, ofereix una combinació fascinant de cítrics intensos (aranja, llimona, iuzu), notes herbàcies fresques, tensió i gran acidesa, com també un perfil salí i mineral.

Forcada, DO Penedes
Forcada, DO Penedès

Aquest maridatge funciona per tres raons: 

  • L'anxova posseeix una gran concentració d'umami i salinitat, l'acidesa elevada de la forcada neteja el paladar, i amplifica la sensació de frescor.
  • La mantega fumada aporta compostos aromàtics torrats que troben resposta a la complexitat fermentativa del vi, tot generant una sensació de continuïtat aromàtica. 
  • El iuzu conté terpens i compostos cítrics molt semblants a vins blancs de marcada expressió aromàtica. Ens trobem davant d'un aperitiu elegant, gastronòmic i molt mediterrani. 

Continuem amb el primer plat: llamàntol rostit amb mantega noisette i emulsió de cítrics amb Milmanda (DO Conca de Barberà).

Milmanda, DO Conca de Barberà
Milmanda, DO Conca de Barberà

Aquest maridatge funciona per dues raons: 

  • El llamàntol i la mantega generen compostos làctics avellanats i torrats. Igualment, la criança del chardonnay aporta notes similars de mantega, fruita seca i pa torrat.

  • Els cítrics actuen com a pont entre la riquesa del plat i la frescor natural del vi. En definitiva, un maridatge basat en la família aromàtica de compostos lactis i torrats.
     

Continuem amb el segon plat: colomí rostit amb reducció de suc de carn, tòfona negra i bolets silvestres amb Mas la Plana (DO Penedès).

Aquest maridatge funciona per dues raons: 

  • Tòfones, bolets i criança perllongada comparteixen compostos terrosos, balsàmics i de sotabosc. D'altra banda, el cabernet desenvolupa aromes de cedre, grafit i espècies.

  • El colomí té una intensitat aromàtica suficient per sostenir l'estructura del vi. Una harmonia profundament umami i terciària.

I acabem amb les postres: pastís fi de poma caramel·litzada amb crema lleugera de vainilla amb Waltraud (DO Penedès). 

Waltraud, DO Penedès
Waltraud, DO Penedès

Aquest maridatge funciona per dues raons: 

  • La poma connecta directament amb les aromes primàries de la riesling, i, de la mateixa manera, la vainilla troba ressò en els matisos entossudits i melosos.

  • La lleugera dolçor residual del vi evita que les postres el dominin. Un final elegant i gens embafador.