Les startups Click And Plan, PurificAir i Miss Tipsi són les empreses guanyadores d’Horeca Challenge, la iniciativa llançada per Grup MEDIAPRO, Damm i Família Torres per donar suport al sector de la restauració i desenvolupar noves solucions que permetin impulsar a mig termini el negoci de bars i restaurants. Les tres startups guanyadores podran desenvolupar un pilot del seu projecte cofinançat per les promotores de la convocatòria.
Mediapro, Damm i Família Torres van posar en marxa a finals del 2020 Horeca Challenge, una convocatòria per a startups en busca d’idees de negoci innovadores per al sector de la restauració, un dels que està patint un impacte més gran per les conseqüències de la Covid-19. Més de 200 empreses van presentar els seus projectes de solucions innovadores i, un cop escollits sis finalistes per categoria (18 en total), el jurat, format per professionals de Mediapro, Damm, Família Torres i ACCIÓ, ha designat les guanyadores de cadascuna de les tres seccions de la convocatòria.
En la categoria de Projectes de gestió d’afluència de clients, la guanyadora ha estat la startup Click and Plan, de Saragossa, amb una proposta de solució que permet la generació de plans dels consumidors lligats als locals del món Horeca. El pilot que es desenvoluparà servirà per testar l’aplicació de la seva solució en la reactivació del trànsit als bars i restaurants.
Pel que fa a la categoria de Projectes de garantia de les condicions sanitàries, la guanyadora ha estat l’empresa PurificAir, de València, que ha desenvolupat un dispositiu amb la finalitat d’eliminar microorganismes ambientals en espais tancats. El pilot amb aquesta startup se centrarà en provar la capacitat de la solució per permetre una afluència de clients en condicions segures als locals.
Per últim, en la categoria de Projectes d’optimització de rendibilitat, la guanyadora ha estat Miss Tipsi, de Madrid, amb una plataforma de gestió i digitalització integral dels processos interns dels negocis de bars i restaurants. El pilot en aquest cas s’orientarà a comprovar la millora de l’eficiència dels negocis en diferents àmbits de la seva activitat.
Les tres startups guanyadores podran portar a terme un pilot de la seva proposta cofinançat per Mediapro, Damm i Família Torres (6.000 euros per projecte) durant tres mesos, sempre que les condicions sanitàries ho permetin. Horeca Challenge acabarà amb un “Demo Day” el juny en què les guanyadores mostraran els resultats dels seus pilots a destacats inversors i altres companyies.
Horeca Challenge compta amb el suport d’ACCIÓ, F6S, el Gremi de Restauració de Barcelona, Hostelería de España, Barcelona Tech City i Spanish Stratups.