Cellers Torres recupera la tendència de creixement i eleva un 5% la facturació el 2014

09 febrer 2015

Cellers Torres creix un 5% en valor el 2014 en comparació amb l’any anterior i assoleix els 240 milions d’euros. La companyia vitivinícola familiar, que enguany fa 145 anys de la seva fundació, reprèn així la tendència de creixement que venia experimentant des del 2009, tot i l’estancament registrat el 2013, i que li ha permès elevar la facturació un 30% en cinc anys. 

Aquests resultats es deuen a la bona evolució de les exportacions de vi, que han augmentat un 7% en valor el 2014 respecte l’any anterior, així com al bon desenvolupament del mercat nacional i, més concretament, al segment de l’hostaleria i restauració on Torres ha crescut un 5%.

Segons Miguel Torres Maczassek, director general de Cellers Torres, “el 2014 ha estat un bon any tant a nivell nacional com internacional. A Espanya hem crescut sobretot gràcies a dos factors: per una banda, a l’impuls de l’hostaleria i la restauració, on hem venut un 9% més que el 2013, i per l’altra, a l’augment de les vendes a Canàries, on la bona temporada turística ha contribuït a l’increment del 10% de facturació de la nostra filial a l’arxipèlag”.

Els bons resultats estan recolzats també pel creixement de les filials internacionals. Destaca Torres China, que continua sent la primera filial de la companyia en facturació, superant els 27 milions d’euros el 2014, un 7% més que en el 2013, tot i les mesures d’austeritat del govern xinès. La segueix Miguel Torres Chile, filial productora des del 1979, que ha augmentat un 5% la facturació en euros el 2014, amb una xifra de vendes pròxima als 20 milions d’euros, tot i la clara depreciació de la moneda local. Cal remarcar també el creixement del 9% de la distribuïdora del Brasil, Devinum, que des de fa un any és 100% propietat de Torres, així com de Torres Import, la companyia dedicada a la distribució de productes gourmet, que ha facturat el 2014 un 14% més que el 2013.