Familia Torres, Mediapro i Damm busquen startups per impulsar el negoci de bars i restaurants

Notícia / 2020 · 11 · 04

Grup MEDIAPRO, Damm i Família Torres donen suport al sector de la restauració amb el llançament de la iniciativa Horeca Challenge, una convocatòria destinada a startups amb l’objectiu de detectar i desenvolupar noves solucions que permetin impulsar a mitjà termini el negoci de bars i restaurants. Les startups guanyadores podran desenvolupar un pilot del seu projecte cofinançat pels promotors de la convocatòria.

La iniciativa, presentada en el marc de l’EIC Innovation Hub Visit to Barcelona, que es celebra aquests dies a Barcelona i que organitza l’European Innovation Council i ACCIÓ (l’agència per la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya), busca startups que projectin solucions innovadores i efectives per ajudar a bars i restaurants a millorar la seva situació. L’objectiu és donar impuls a un sector que està patint l’impacte de les conseqüències de la Covid-19, però que amb la incorporació de solucions innovadores pot sortir reforçat i afrontar un futur prometedor.

En aquest sentit, Mediapro, Damm i Família Torres busquen projectes d’startups que donin resposta a tres reptes: com gestionar l’afluència de clients, com garantir les condicions sanitàries assegurant la salut dels clients i com optimitzar la rendibilitat de les visites als locals.

Les startups que vulguin participar a l’Horeca Challenge podran presentar la candidatura del seu projecte a la pàgina web de la iniciativa, www.horecachallenge.com. El termini per rebre sol·licituds acabarà el 15 de gener de 2021. Després de l’anàlisi de les candidatures, Grup Mediapro, Damm i Família Torres seleccionaran un total de sis startups finalistes per cada repte, que es donaran a conèixer a finals de gener.

A mitjans de febrer, les finalistes tindran l’oportunitat de presentar els seus projectes en un “pitch”, i el 26 de febrer de 2021 s’anunciaran els guanyadors de l’Horeca Challenge (un per repte). A partir d’aquell moment, cadascuna de les seleccionades podrà dur a terme un pilot de la seva proposta cofinançat per Mediapro, Damm i Família Torres (6.000 euros per projecte) durant tres mesos. El 15 de juny finalitzaran els pilots, mentre que l’Horeca Challenge acabarà amb un “Demo Day” el 30 de juny de 2021 on les guanyadores mostraran els resultats dels seus pilots a destacats inversors i a altres companyies.

Horeca Challenge compta amb el suport d’ACCIÓ, F6S i del Gremi de Restauració de Barcelona, entre altres entitats.

María Carmen Fernández, directora d’Innovació i Nous Negocis del Grup Mediapro: “Des de Mediapro, i més concretament des de les àrees d’Innovació i de Negoci de Canal Horeca, impulsem i donem suport a aquesta iniciativa amb la finalitat de donar suport al sector i per detectar oportunitats i noves formes de gaudir de l’entreteniment esportiu als bars i restaurants. El creixement del consum de contingut digital, juntament amb multitud de nous serveis que es detectaran i desenvoluparan, impulsaran la relació que s’estableix entre el fan dels esports i el lloc on es consumeix tot el contingut, millorant al mateix temps l’experiència del client en el local abans, durant i després dels partits. Futbar, la app per viure el futbol als bars, és un exemple de la nostra aposta pel sector, i Horeca Challenge suposa una nova oportunitat de creixement i desenvolupament per a tots els actors”.

Laura Gil, directora de transformació digital de Damm: “La innovació oberta és, sens dubte, una tècnica innovadora per identificar vies de col·laboració entre diferents sectors amb un objectiu comú. La restauració és el principal client de Damm, per això, una de les nostres prioritats actualment és impulsar totes aquelles iniciatives innovadores que puguin afavorir l’acceleració de la recuperació d’aquest sector fonamental per l’economia del nostre país; Horeca Challenge és una d’elles”.

Mireia Torres, directora d’Innovació i Coneixement de Família Torres: “A Família Torres, potenciem des de fa anys la innovació oberta, mitjançant la col·laboració amb startups i organismes d’investigació, per donar resposta als reptes que se’ns plantegen en àmbits com la sostenibilitat i la digitalització. En aquests moments, la nostra prioritat és ajudar a la restauració, per això ens sentim orgullosos de participar en aquest projecte que dotarà als bars, restaurants i empreses de l’Horeca d’eines i solucions que puguin contribuir a la seva recuperació”.