Torres Brandy celebrarà la final de Zero Challenge a Barcelona el març

14 febrer 2025

Torres Brandy celebrarà l'esperada final global del Torres Brandy Zero Challenge a Barcelona aquest mes de març, del dimarts 25 al dijous 27.

L'esdeveniment, que s'estendrà durant tres dies, rebrà professionals de la restauració de tot el món, que presentaran el projecte sostenible que considerin que millorarà el sector de l'hostaleria i reduirà l'impacte socioambiental. Cada projecte serà avaluat per un panell d'experts internacionals i el guanyador rebrà 30.000€ per fer realitat la seva visió al seu establiment.

Torres Brandy Zero Challenge va néixer amb l'objectiu d'impulsar el compromís mediambiental en el sector de la restauració i conscienciar sobre la necessitat d'actuar contra el canvi climàtic, tal com Família Torres porta fent en el sector vitivinícola des de fa més de 15 anys. Impulsat per Torres Brandy, aquest certamen internacional ha ampliat el seu abast el 2025, tant pel que fa al nombre de països participants com a la tipologia de projectes. A més de bars i cocteleries, la convocatòria s'ha obert a projectes de restauració en general. Les propostes han d'abordar reptes socioambientals concrets i tenir un impacte mesurable relacionat amb la reducció d'emissions de CO2 o de residus, el reciclatge de materials o la inclusió social, entre altres aspectes.

La primera edició de la competició va premiar el reconegut bartender Giacomo Giannotti, propietari de Paradiso Cocktail Bar de Barcelona (nº 1 a The World's 50 Best Bars 2022) com a guanyador mundial amb el seu projecte "Zero Waste Lab", que reutilitza i gestiona residus per convertir el plàstic en utensilis útils per al seu bar. El guanyador de la segona edició va ser el mexicà Alberto del Toro, amb el projecte "Taller Zero, donant una segona oportunitat", que buscava transformar ampolles de vidre d'un sol ús en cendrers, tasses i làmpades, a més d’ocupar a persones grans en risc d'exclusió laboral.

En la final global, el panell de jutges avaluarà els finalistes des de quatre perspectives: la idea (quin problema aborda, la rellevància de la solució plantejada i si és factible la seva aplicació); la sostenibilitat (impacte mesurable, consciència socioambiental i compromís futur); el pla de negoci (viabilitat financera, rendibilitat i execució) i el seu creixement futur (l'escalabilitat i si és reproduïble la idea).

Els 11 països participants, repartits en tres continents, són: Espanya, Itàlia, Romania, Finlàndia, Noruega, Regne Unit, Canadà, Estats Units, Mèxic, Xina i Corea del Sud. Els concursants seleccionats de cada país competiran en les respectives finals nacionals al llarg del mes de febrer, abans de viatjar a Barcelona el març per a la final global.