Upwine, Grovy i Yumminn guanyen la segona edició d’Horeca Challenge, organitzat per Mediapro, Damm, Família Torres i PepsiCo

10 març 2022

Upwine, Grovy i Yumminn són les startups guanyadores de la segona edició d’Horeca Challenge, la iniciativa promoguda per Grup MEDIAPRO, Damm, Família Torres i PepsiCo per impulsar el sector de la restauració amb solucions que permetin fer créixer a mitjà termini el negoci de bars i restaurants. Les guanyadores portaran a terme un pilot de la seva solució cofinançat pels organitzadors de la convocatòria.

La segona edició d’Horeca Challenge va arrancar a finals de 2021 amb la mirada posada a la innovació com a palanca de transformació de bars i restaurants un cop superats els pitjors moments de la pandèmia. Més d’un centenar de companyies van presentar la seva candidatura, de les quals van sortir tres finalistes per a cadascun dels tres reptes plantejats a l’edició actual d’Horeca Challenge. Un jurat integrat per professionals de Grup MEDIAPRO, Damm, Família Torres i PepsiCo ha estat l’encarregat d’escollir els tres projectes guanyadors.

En la categoria de projectes per enriquir els serveis del canal delivery i take away amb continguts digitals, la startup guanyadora és Upwine. La companyia ha desenvolupat un software en format app que facilita tastos interactius de productes. Al pilot es posaran en contacte establiments i clients per portar a terme els tastos des de casa seva i demostrar si aquesta mena de solucions incrementen el negoci dels establiments.

En el repte sobre com potenciar la utilització dels espais horeca incorporant nous usos, la guanyadora és Grovy. La startup ha desenvolupat una plataforma per rendibilitzar espais no ocupats. L’expansió del teletreball ha portat a moltes empreses a teletreballar i com a conseqüència, molts locals horeca han reduït l’afluència de clients i a tenir espais buits. Amb el pilot es buscarà que els usuaris puguin aprofitar aquests llocs per teletreballar o realitzar activitats i que tornin d’aquesta manera als bars i restaurants.

Per últim, en la categoria de millorar l’eficiència de la cadena de valor del canal la guanyadora és Yumminn. La firma ha desenvolupat una app que s’integra amb la passarel·la de pagaments de bars i restaurants i que facilita el pagament dels consumidors des de la taula, a més a més de la divisió del compte entre els comensals, les propines… En el pilot es buscarà validar si aquesta mena de solucions suposen un increment del negoci per la seva facilitat d’ús i per l’anàlisi posterior del data.

El desenvolupament dels pilots, que seran cofinançats pels promotors d’Horeca Challenge, començarà el mes d’abril i durarà tres mesos. La segona edició d’Horeca Challenge finalitzarà el juliol amb un “Demo Day” on les empreses guanyadores mostraran els resultats dels seus pilots a destacats inversors i altres companyies.

Horeca Challenge és una iniciativa impulsada per Damm, Família Torres, Grup Mediapro i PepsiCo, que compta amb el suport d’ACCIÓ -Generalitat de Catalunya- i amb F6S, AECOC i Tech Barcelona com a col·laboradors.