Mediapro, Damm, Família Torres i PepsiCo busquen startups per digitalitzar el negoci de bars i restaurants

20 desembre 2021

Grup MEDIAPRO, Damm, Família Torres i PepsiCo busquen impulsar el sector de la restauració amb la segona edició d’Horeca Challenge, una convocatòria destinada a startups que té l’objectiu de detectar i desenvolupar noves solucions que permetin fer créixer a mitjà termini el negoci de bars i restaurants. Les startups guanyadores de la convocatòria podran portar a terme un pilot cofinançat pels promotors d’Horeca Challenge i presentar els seus resultats a possibles socis i inversors.

Horeca Challenge fixa la mirada en aquesta nova edició en la innovació com a palanca de transformació de bars i restaurants, un cop superats els pitjors moments de la pandèmia. Amb l’objectiu que el sector afronti un futur prometedor, la iniciativa busca projectes entorn de tres reptes: enriquir els serveis del canal delivery i take away amb continguts digitals; potenciar la utilització dels espais horeca incorporant nous usos i millorar l’eficiència de la cadena de valor del canal.

Les startups que vulguin participar a l’Horeca Challenge poden presentar la candidatura de projecte a la pàgina web de la iniciativa, www.horecachallenge.com. El termini per rebre sol·licituds finalitzarà el 6 de febrer del 2022. Un cop analitzades les candidatures, Grup Mediapro, Damm, Família Torres i PepsiCo realitzaran una preselecció de projectes, dels que sortiran un total de tres startups finalistes per cada repte (es publicaran el 18 de febrer).

El 10 de març del 2022 es donaran a conèixer les startups guanyadores de la segona edició d’Horeca Challenge (una per repte). A partir d’aleshores, cadascuna de les guanyadores podran provar la solució tecnològica amb la posada en marxa d’un pilot de tres mesos cofinançat pels impulsors de la iniciativa. Horeca Challenge finalitzarà el juliol amb un “Demo Day” on les empreses guanyadores mostraran els resultats dels seus pilots a destacats inversors i altres companyies.

La segona edició d’Horeca Challenge es desenvolupa en un moment en què bars i restaurants comencen a recuperar-se de l’impacte de la Covid. Segons un estudi d’AECOC, que s’ha donat a conèixer durant la presentació de la iniciativa, actualment només tres de cada deu consumidors estan consumint en la restauració com ho feien abans de la pandèmia, tant per por al contagi (45%) com perquè busquen reduir despeses (43%). A més, el teletreball està impulsant el ‘take away’ i el ‘delivery’, doncs una de cada tres persones que treballa des de casa recorren al delivery al migdia almenys un cop per setmana.

En la primera edició d’Horeca Challenge es van presentar més de 200 startups i les guanyadores van ser Click And Plan, PurificAir i Miss Tipsi. En el cas de Miss Tipsi, per exemple, gràcies al pilot els locals van poder analitzar a quina hora acudeixen els clients per optimitzar el personal, quantes vendes es produeixen per hora, l’èxit de la carta o la gestió de l’inventari, a més de demostrar que l’ús de PDAs per a comandes en una terrassa incrementa fins al 10% la facturació no només perquè els cambrers van més ràpid sinó perquè no s’obliden de productes que ja han servit. Amb una altra de les guanyadores, Click And Plan, i gràcies a la celebració de petits actes (trivials, classes d’idiomes, etc.), els locals que van participar en el pilot van captar centenars de nous clients i van incrementar la facturació, en alguns casos en fins al 50% versus la mateixa hora i dia de la setmana en què no hi havia cap acte. A més, van continuar treballant amb la solució un cop finalitzat el pilot.

Horeca Challenge és una iniciativa impulsada per Damm, Família Torres, Grup Mediapro i PepsiCo, que compta amb el suport d’ACCIÓ -Generalitat de Catalunya- i amb F6S, AECOC i Tech Barcelona com a col·laboradors.