Horeca Challenge, la iniciativa llançada per Grup MEDIAPRO, Damm i Família Torres per donar suport al sector de la restauració i desenvolupar noves solucions que permetin impulsar a mig termini el negoci de bars i restaurants, ha culminat aquest dijous amb el Demo Day. En l’acte, les startups guanyadores de la convocatòria, Click And Plan, PurificAir i Miss Tipsi, han explicat a destacats inversors i companyies els resultats de les proves pilot dutes a terme durant els darrers mesos.
Click And Plan, la guanyadora en la categoria de Projectes de gestió d'afluència de clients, ha testat durant els darrers tres mesos la seva solució digital per organitzar plans en locals de Saragossa i Madrid. Gràcies a la celebració de petits esdeveniments (trivials, classes d'idiomes, etc.) els locals han atret centenars de nous clients i incrementat la facturació, en alguns casos fins al 50% versus la mateixa hora i dia de la setmana en què no hi ha cap esdeveniment. En acabar la prova, els quatre locals de Saragossa han demanat seguir amb el pla de pagament de la startup.
D'altra banda, Miss Tipsi, guanyadora en la categoria de Projectes d'optimització de rendibilitat, ha explicat els resultats aconseguits després d'implantar el seu sistema de gestió per a hostaleria en quatre nous clients gràcies a Horeca Challenge. En els pilots han pogut analitzar a quina hora hi acudeixen els clients per optimitzar el personal, quantes vendes es produeixen per hores, l'èxit de la carta o la gestió de l'inventari, a més de demostrar que l'ús de PDAs per a comandes en una terrassa incrementa fins al 10% la facturació no només perquè els cambrers van més ràpid, sinó perquè no s'obliden productes ja servits.
Finalment, PurificAir, en la categoria de Projectes de garantia de les condicions sanitàries, la firma va triar quatre locals de València per tractar de demostrar l'eficàcia de la seva solució per millorar la qualitat de l'aire. En funció de la quantitat de dispositius que es col·loquin, es poden arribar a eliminar microorganismes presents en l'aire a l'interior dels locals, millorant la qualitat de l'aire que respiren els clients, a més d'eliminar microorganismes dipositats a les superfícies.
Entre l'audiència del Demo Day es trobaven destacades entitats, inversors, fons i companyies com Antai, FI Group, Bonsai Partners y Nekko Capital, entre d’altres. A més, el Demo Day ha conclòs amb una taula rodona en què han participat Albert Torruella (ACCIÓ), Miquel Martí (Tech Barcelona) i Agustín Picchi (Spanish Startups) on s'ha valorat el projecte i com la innovació està impactant en el sector.
“En un context de salut pública tan complicat hem vist com la tecnologia impulsa la millora de la gestió del negoci en bars i restaurants alhora que ofereix solucions d’entreteniment per als usuaris més enllà dels dies clau de competicions esportives. Haver pogut col·laborar amb partners tan importants com Damm i Família Torres ha fet que el procés fos una experiència òptima que obre el camí de possibles col·laboracions futures en el sector”, destaca Maria Carmen Fernández, directora d'Innovació i Nous Negocis del Grup Mediapro.
“La nostra priorat en aquest projecte era col·laborar amb Família Torres i Grup Mediapro en l’impuls d’iniciatives innovadores que poguessin afavorir la recuperació d’un sector fonamental per a Damm i per a l’economia del país com és l’hostaleria. Sens dubte, una jornada com la d’avui confirma que l’aposta per la innovació oberta en el llançament d’Horeca Challenge ha estat tot un encert i que iniciatives com aquestes són clau per aquesta recuperació”, afirma Laura Gil, directora de transformació digital de Damm.
Mireia Torres, directora d'Innovació i Coneixement de Família Torres, comenta que “l'experiència ha estat molt positiva, no només per la bona acollida que ha tingut, amb més de 200 projectes presentats, i l'èxit dels pilots, sinó per l'excel·lent col·laboració que hi ha hagut entre els socis, que esperem que estableixi les bases per a un mecanisme de col·laboració futura en l'àmbit de la innovació oberta”.
La iniciativa
Mediapro, Damm i Família Torres van posar en marxa a finals del 2020 Horeca Challenge, una convocatòria per a startups a la recerca d'idees de negoci innovadores per al sector de la restauració, un dels que està patint més impacte per les conseqüències de la Covid-19 . Més de 200 empreses van presentar els seus projectes de solucions innovadores, i el jurat, format per professionals de Mediapro, Damm, Família Torres i ACCIÓ, va designar a les guanyadores de cadascuna de les tres seccions de la convocatòria: Click and Plan (Saragossa), Miss Tipsi (Madrid) i PurificAir (València). Després de conèixer la sentència, aquestes tres startups han portat a terme un pilot de la seva proposta en un entorn real durant tres mesos cofinançat per Mediapro, Damm i Família Torres (6.000 euros per projecte).
Horeca Challenge compta amb el suport d'ACCIÓ, F6S, el Gremi de Restauració de Barcelona, Hostalería de Esapaña, Barcelona Tech City i Spanish Startups.