Vi i Sostenibilitat

No són poques les ocasions en les que durant la nostra vida ens fixem objectius que, de tan ambiciosos, semblen inabastables. Però tard o d'hora , sorgeix un punt d'inflexió, un moment determinat, quelcom que pot semblar anecdòtic però que activa la nostra determinació.

L'any 2007 Miguel A. Torres va visionar el documental d'Al Gore, "Una veritat incòmoda", on descriu amb meridiana claredat i de manera científica els estralls del canvi climàtic.

Si bé el focus en l’ecologia sempre ha estat present en la filosofia del celler, d'alguna manera la presentació d 'Al Gore va accelerar la presa de decisions. De manera immediata, el celler va decidir invertir 10 milions d'euros en el programa Torres & Earth. Entre els principals objectius del programa es prioritza la reducció de les emissions de CO2 en un 30% per ampolla per l’any 2020 - (prenent com a referència els nivells del 2008 ) - . Reducció del consum energètic, projectes per garantir la biodiversitat del nostre entorn i un ús responsable de l'aigua, són altres dels objectius del programa Torres & Earth.

En aquest sentit, la caldera de biomassa ens ha permès reduir el consum de gas natural un 95 % i el consum elèctric un 10% , el que equival al consum energètic anual de 346 residències unifamiliars.

Apostem de manera decidida per la innovació, a la recerca d'un model de producció sostenible i volem compartir amb vosaltres en futures publicacions totes les accions que duem a terme per aconseguir aquest objectiu.

Seguirem defensant una gestió ètica dels recursos naturals, de la terra, la nostra terra. Els ho devem a tots els que la van treballar abans que nosaltres i sobretot, a les futures generacions. Perquè som molt conscients que com més cuidem la terra, millor vi aconseguim.