Familia Torres y Walraven Sax presenten un vi en ampolla reutilitzable i en barril als Països Baixos

26 setembre 2025

Família Torres, en col·laboració amb el seu importador Walraven Sax, ha introduït al mercat neerlandès el seu primer vi en ampolla reutilitzable, un pas endavant cap a un model d’envasat més sostenible. Aquesta iniciativa, pionera entre els elaboradors de vi de prestigi internacional, marca un nou referent en el sector, aportant una resposta concreta per minimitzar l’impacte ambiental i impulsar l’economia circular.

La nova ampolla reutilitzable, disponible per als vins Magnetic blanc i negre, ha estat concebuda per ser reomplerta i reutilitzada diverses vegades. El vi s’elabora al celler de Família Torres al Penedès i es transporta fins a una planta d’embotellament propera a la frontera neerlandesa, on s’omple i es distribueix a restaurants. Un cop consumit, les ampolles es recullen, es netegen i es tornen a utilitzar, tancant així el cercle i garantint un sistema plenament circular.

D’acord amb un estudi de cicle de vida realitzat per ‘Partners for Innovation’, aquest sistema estima reduir fins a un 50% les emissions de CO, un 70% el consum daigua i minimitzar dràsticament els residus denvasos, tot mantenint la qualitat i lexperiència en el consum del vi intactes.

A més de l’ampolla reutilitzable, Família Torres ha llançat també Magnetic en format barril d’acer inoxidable, reduint encara més l’ús de materials d’envasat i reforçant l’impacte circular, apropant el sector a un futur en el qual gaudir del vi sigui sinònim de compromís ambiental.

La presentació oficial va tenir lloc el 24 de setembre a TivoliVredenburg, Utrecht, el recinte musical més gran dels Països Baixos, reconegut per la seva aposta per la cultura, la sostenibilitat i la innovació, i pioner en la implementació d’iniciatives sostenibles en la restauració neerlandesa. Amb 1,5 milions de visitants anuals, TivoliVredenburg és el primer client de Walraven Sax a incorporar Magnetic en ampolles reutilitzables i el sistema de barril.

Mireia Torres, directora d’Innovació i Coneixement de Família Torres, va destacar: “Aquesta ampolla és molt més que un simple envàs: és una declaració d’intencions. Una crida a tot el sector vinícola perquè assumeixi la seva responsabilitat. Vull felicitar sincerament els nostres equips de sostenibilitat, operacions i producció per la gran tasca realitzada”.

Bart Gijtenbeek, director general de Walraven Sax, va remarcar la importància d’aquest llançament: “Això representa un veritable canvi de paradigma. Amb la introducció d’ampolles reutilitzables i vi en barril, demostrem que la màxima qualitat i la sostenibilitat poden anar plegades. Aquest és el futur del vi”.

Nou vi Magnetic

Magnetic és la nova aposta vinícola de la Família Torres per al sector de l’hostaleria i la restauració, procedent del cor de Catalunya, amb vinyes orientades cap a Montserrat. Elaborats principalment amb garnatxa i amb una varietat internacional, són vins vibrants, amb una gran expressió aromàtica; autèntics i amb caràcter. Magnetic ret homenatge a l’energia de la terra i ara es presenta als Països Baixos en ampolla reutilitzable i en barril. La gamma inclou el Magnetic negre (garnatxa negra i syrah) i el Magnetic blanc (garnatxa blanca i sauvignon blanc).

Sostenibilitat en cada etapa

L’ampolla i el barril reutilitzables formen part d’una estratègia de sostenibilitat global. Enguany, la Família Torres i Walraven Sax també han implementat el transport ferroviari del vi, aconseguint reduir aproximadament un 35% les emissions de CO en logística. Ambdues innovacions s’integren dins el programa Torres & Earth, amb l’objectiu d’assolir la neutralitat d’emissions el 2040. Des de 2008, el celler ha invertit més de 23 milions d’euros en projectes d’adaptació i mitigació del canvi climàtic.

 

Peu de foto: Acte de presentació de Magnetic reutilitzable a TivoliVredenburg, Utrecht, el 24 de setembre. D’esq. a dreta Manuela Feijoo, directora comercial de Walraven Sax, Mireia Torres, directora d’Innovació i coneixement de Família Torres, i Suzanne van Dommelen, directora general de TivoliVredenburg.