|
|
|
 |
|
Vi i salut
El consum moderat de vi i l'efecte beneficiós que exerceix
en la salut ha estat repetit reiteradament, perquè està
avalat per múltiples estudis portats a terme pels metges i
els experts nutricionistes internacionals més prestigiosos.
En termes més científics, el vi conté certs components
que actuen sobre els lípids plasmàtics (bàsicament
el colesterol HDL), les plaquetes i la coagulació sanguínia
en la protecció cardiovascular.
Cada dia hi ha més evidències que corroboren els estudis anteriors i es fa un pas més. Es pot afirmar que el consum moderat de vi no sols és beneficiós per prevenir malalties coronàries sinó també les canceroses, la diabetis i, fins i tot, l'Alzheimer. Aquest consum moderat de, sigui en forma de vi negre o blanc (30 grams d'alcohol per dia o l'equivalent habitual en volum), acompanyat d'una dieta equilibrada és aconsellable sempre que no hi hagi contraindicacions de cap mena.
La seguretat en el consum de vi va tenir la primera demostració
a França, l'any 1992, gràcies a l'estudi de Serge Rénaud,
"La paradoxe française". Sota aquest títol
es posa de manifest, amb exemples, com un país amb risc cardiovascular
similar al d'altres països desenvolupats té una incidència
de malalties cardiovasculars inferior a aquests.
El professor Renaud va arribar a la conclusió que el consum
moderat de vi redueix en un 20% el risc de càncer, infart de
miocardi i accidents vasculars cerebrals després de portar
a terme un extens estudi, durant 20 anys, en el qual analitzava l'evolució
de la salut de 34.000 persones d'edats compreses entre 40 i 60 anys.
"La paradoxa francesa" i "el resveratrol" han
obert les portes a noves recerques. Però no es pot oblidar
que les bondats del vi ja les va prescriure Hipòcrates, pare
de la medicina moderna, el qual afirmava que "el vi és
una cosa admirablement apropiada per a l'home, tant en estat de salut
com en el de malaltia, si s'administra oportunament i en justa mesura,
segons la constitució individual"..
No ens hem de sentir culpables pel fet d'acompanyar els nostres àpats
amb vi. Parlem sempre d'un consum moderat. És un element més
de la nostra dieta tradicional, de la nostra alimentació. Hem
d'ensenyar els joves a saber apreciar aquest producte de la terra,
i despertar en ells els sentits que la gastronomia ens pot aportar.
Saber beure esdevé un plaer més de la vida.
Per a més informació, consulta la web de la Fundació
per a la Investigació del Vi i la Nutrició |
 |
 |
 |
|
|
|
 |