Cellers Torres creix un 4% a Espanya i reforça la seva presència en restauració

20 març 2017

Cellers Torres ha tancat l‘exercici 2016 amb una facturació de 263 milions d’euros, igualant la del 2015 que va créixer un 9%. Les vendes el 2016 s’han incrementat en pràcticament tots els mercats i han compensat la forta depreciació de la lliura esterlina i la política de reducció d’estocs de brandi al mercat mexicà.

El mercat domèstic, que representa el 29% de la facturació global, ha augmentat un 4% en valor en comparació amb l’any anterior gràcies a la recuperació del consum i la bona campanya turística. Canàries, una de les places tradicionalment més fortes de Torres a Espanya, ha registrat un creixement del 7% en relació al 2015.

Cellers Torres continua reforçant la seva presència en la restauració al mercat nacional. Les vendes dels vins de gammes superiors han augmentat prop d’un 7% en relació al 2015, gràcies, en part, als últims llançaments com Esplendor de Vardon Kennett, el primer escumós elaborat per la família Torres a Catalunya, i Sons de Prades, un chardonnay procedent de les vinyes de Milmanda, a la Conca de Barberà, i al reconeixement creixent dels grans vins de l’Antologia Miguel Torres.

L’auge de la mixologia i els nous productes pensats per a cocteleria com el brandi Torres 15 i el pisco El Gobernador, així com els destil·lats premium d’importació, han contribuït al creixement de les vendes de la divisió Torres Master Distillers a Espanya, que han estat un 4% superiors a les de l’any passat.

En l’àmbit internacional, els mercats que més han crescut en valor el 2016 en comparació amb l’exercici anterior han estat Xile, Suècia, Rússia, Estats Units i Regne Unit. Totes les filials de Torres han millorat la seva facturació el 2016. La Xina s’ha vist afectada per un canvi de divises desfavorable i, malgrat registrar un increment del 2% en la moneda local, la facturació en euros ha disminuït un 5% i s’ha situat en 33,5 milions d’euros. Xile és la segona filial més important després de la Xina, amb 24 milions d’euros de facturació i 200 col·laboradors (a la filial asiàtica, treballen prop de 300 persones de les 1.300 que formen part de Torres).

Cellers Torres ha invertit un total de 15 milions d’euros el 2016, en línia amb la inversió realitzada en exercicis anteriors, en la millora dels cellers, compra de bótes i adquisició de terrenys a Xile i Espanya, entre altres accions. En matèria de R+D+i, s’ha destinat prop d’1 milió d’euros a diferents projectes, com la recuperació de varietats de raïm ancestrals, la investigació de les malalties de la fusta, l’aïllament i caracterització de llevats autòctons i l’estudi de tècniques i varietats per adaptar la vinya a l’augment de temperatures.

La inversió destinada a actuacions mediambientals i lluita contra el canvi climàtic representa, com cada any, l’11% dels beneficis. La principal actuació del 2016 en aquesta matèria ha consistit en l’ampliació de la instal·lació de plaques fotovoltaiques fins a 18.000 m2 en el principal celler de Torres a Pacs del Penedès.

Gràcies a l’ús d’energies renovables, que ja permeten cobrir el 25% de les necessitats energètiques d’aquest celler, i mesures d’eficiència energètica, optimització de l’ús de l’aigua i transport eco-eficient, Torres ha reduït les seves emissions de CO2 per ampolla en un 15,6% del 2008 al 2016 en tot el seu abast, és a dir, de la vinya al transport final.

L’objectiu de Cellers Torres per al 2017 és créixer un 2% en valor, si bé existeixen grans incògnites que poden incidir en les vendes als seus principals mercats; per una banda, el Brexit del Regne Unit i per altra, els efectes de la política nord-americana a Mèxic.